שאלות ותשובות

תנאי קבלה

כן, תכנית הפוסט-דוקטורט במופ"ת מיועדת לסגל המרצים במכללות האקדמיות לחינוך ובתי הספר לחינוך באוניברסיטאות.

תנאי הסף לתוכנית הוא עד שש שנים מהענקת התואר. למכון מופ"ת יש תוכניות נוספות המתאימות לסגל מרצים בכיר. רשות המחקר מציעה תוכניות שונות לחוקרים (שבתון במכון מופ"ת,  ועדת מחקר בין מכ​ללתית, וקבוצות עניין). אנא פנו לאתר המכון לאיתור התוכניות המתאימות עבורכם.

כן, אפשר להגיש מועמדות גם אם הדוקטורט הוא מתחום דעת אחר.

הרשמה

כן, המפגש אינו חלק משלבי המיון של התוכנית, אלא מפגש בלתי פורמלי עם מארגני התוכנית לקבלת מענה ישיר לשאלות.

יש להירשם באמצעות טופס הרשמה מקוון, לעקוב אחר כל הדרישות ולצרף את כל הצרופות המבוקשות כדי שהטופס אכן יוגש.

יש לשים לב, כי במידה ולא יצורפו או לא יסומן המבוקש, לאחר ניסיון הגשת הטופס, השאלה הלא מלאה תסומן באדום. יש לחזור לשאלה זו ולהשלים.

יש להגיש קורות חיים בנוסף לטופס הרשמה מלא כנדרש. ​

בטופס המועמדות ישנם 2 סעיפים בהם יש להציג את תפיסת העולם המחקרית שלך, המחקרים שבצעת בעבר והמחקר שברצונך לבצע בתכנית הפוסט. היות והתאמת המנחה נעשית רק לאחר הקבלה לתכנית, הצעת המחקר המלאה מוגשת מחצית השנה לאחר תחילת התכנית ונעשית בהנחייה מלאה של המנחה.​

מכתבי ההמלצה יישלחו ישירות על-ידי הממליץ לכתובת רכזת התכנית postdoc@macam.ac.il​.

ניתן להגיש מועמדות פעמיים בלבד​.

תנאי השתתפות בתכנית

עמיתי התכנית ייפגשו פעמיים בחודש במכון מופ"ת, ליום מרוכז של הרצאות ולימוד עמיתים.

התכנית תתקיים בימי ראשון.

לפי הנחיות משרד החינוך יש לשמור על היקף משרה של עד 140%. היקף התוכנית, שווה ערך לכ-40% משרה, לכן על המלגאי לשמור על היקף משרה של מקסימום 100% ומינימום 40% במוסדות האקדמיים לחינוך למשך כל תקופת השתתפותו בתוכנית.

בנוסף, יש לקחת בחשבון כי עריכת המחקר, בטווח הזמנים של התוכנית (שנתיים) דורשת זמן. לכן אנו ממליצים ליעד את ימי ראשון כימים לקידום המחקר – גם בימים שאין מפגש.

איתור מנחה

לא, על המועמדים להגיש ראשית טופסי הרשמה ולעבור ריאיון קבלה אישי. רק לאחר קבלת אישור קבלה לתכנית, צוות התכנית ימליץ על מנחה בשיתוף חוות דעתו של המועמד. הפני​ה למנחה תיעשה על-ידי צוות התכנית.

מכון מופ"ת יסייע באיתור מנחים עבור נושאים שאינם ברשימה.

דחייה

לא, מכון מופ"ת אינו נותן הסברים אישיים לדחיית מועמדות. עם זאת אנו ממליצים לקרוא שוב את הדרישות להגשת מועמדות ולבחון אם ניתן לשפר את סיכויי הקבלה לקראת הגשת בקשה נוספת בשנה הבאה.

  • תהליך הגשת הטפסים לא הושלם.
  • המועמד/ת אינו/ה מרצה במוסד אקדמי להכשרת מורים.
  • הדוקטורט הוענק שבע שנים ויותר לפני הגשת המועמדות.
  • היקף המשרה במוסדות האקדמיים המכשירים עובדי הוראה נמוך מ-40%.
  • הצעת המחקר אינה ממוקדת דייה ואין בה משום חידוש.
  • הריאיון האישי לא היה משכנע (ידע לא מבוסס דיו על נושא המחקר, תכנון ראשוני לא מספק של המחקר).
  • חוקר/ת בכיר/ה בעל/ת פרסומים רבים בתחום החינוך.
  • המועמד/ת בעל/ת פוסט-דוקטורט קודם בתחום החינוך.
  • להקפיד על הגשת מועמדות בהתאם להנחיות המפורטות.
  • לוודא שיש לי לפחות פרסום אחד שפיט, בכתב עת בין-לאומי.
  • להכין הצעת מחקר ממוקדת וחדשנית בתחום ההכשרה להוראה או החינוך.​​

מועמדים אשר לא התקבלו זכאים להגיש ערעור לוועדת ערעורים תוך 14 יום מיום קבלת ההודעה. הוועדה תתכנס לאחר הגשת ערעור ותכלול את ראש התכנית, מנהלת התכנית, רכזת התכנית ונציג נוסף מחברי ועד ההיגוי אשר לא בחן או ראיין  את המועמד. תשובה תינתן תוך 21 יום מיום הגשת הערעור (לא כולל ימי מנוחה וחופשה).