תחום המחקר: השפעת הדיגלוסיה על רכישת והתפתחות מיומנויות השפה הערבית בקרב דוברי ערבית
מגורים: נצרת
מקום העבודה: המכללה האקדמית הערבית לחינוך, חיפה
תואר שלישי
אוניברסיטת בר אילן 2017
השפעת הדיגלוסיה על התפתחות מודעות פונולוגית ומורפולוגית ועל יכולת קריאת מילים (מנוקדות ולא מנוקדות) בקרב דוברי ערבית: השוואה בין מיצב חברתי-כלכלי בינוני-גבוה לבין מיצב נמוך
ניסיון
מורה לשפה ערבית, מדריכה לחינוך לשוני, מרצה ומדריכה פדגוגית
נושאי מחקר
- מדיניות לשונית בגנים בחברה הערבית.
- עמדות , תפיסות וניהול שפתי כלפי דיבור בערבית מדוברת לעומת סטנדרטית בתוך הגנים.
- רכישת קריאה וכתיבה בשפה הערבית בקרב דוברי ערבית
פרסומים
- מחול, ב,. קאסם, ע,. עואד,א,. חגאזי, מ,. אסכנדר, ע,. (2010). אלערביה לוג'תונא לכיתה ב'. מטח.
- שחברי-קאסם עביר, שיף רחל, סאיג-חדאד אלינור (בהכנה). ההשפעה של דיגלוסיה ושל מיצ"ב על התפתחות הקריאה בערבית. מאמר בהכנה.
פרסומים באנגלית
- Saiegh-Haddad, E., Shahbari-Kassem, A. & Schiff, R. (submitted). Disentangling the impact of dialect from the impact of SES on the development of phonological awareness: The case of Arabic diglossia. Manuscript submitted for publication
- Schiff, R., Shahbari-Kassem, A., & Saiegh-Haddad, E. (submitted). Predictors of reading in Arabic in high versus low SES. Manuscript submitted for publication.
- Shahbari-Kassem, A., Schiff, R., & Saiegh-Haddad, E. (in preparation). Disentangling the impact of dialect from the impact of SES on the development of morphological awareness: The case of Arabic diglossia. In preparation.