ד״ר תהלה הרץ

תחום המחקר: חינוך והיסטוריה וכל הערבוביה שביניהם (וגם תנ"ך – אבל בכיוון קצת אחר)

מגורים: ירושלים

מקום העבודה: מכללת הרצוג, מכללת אפרתה

תואר שלישי
אוניברסיטת בר-אילן 2017
על הקרבה, על קורבנות ועל האהבה: מוסדות החינוך לילדים עזובים ועבריינים של הנהגת היישוב ושל העיר תל-אביב (1934–1948)
ניסיון
  • פיתוח חומרי למידה וכתיבת ספרי לימוד לבגרות בהיסטוריה.
  • חינוך והוראה בתיכונים (בעבר וקצת פרויקטים התנדבותיים כיום).
נושאי מחקר

– נוער בסיכון והמוסדות המיועדים לנוער זה
– PhotoVoice ככלי למחקר, להעצמה ולהשמעת קול של אוכלוסיות שונות בחברה
– למידה משמעותית במרחב ויקיפדיה (מיזם מעניין שיצרתי במסגרת הוראתי במכללה,
ויקישטעטל: הנצחת קהילות יהודיות בוויקיפדיה)

פרסומים

ספרים:

הרץ, ת. (2015). חורבן וגבורה: נאציזם ושואה. ספר לימוד לחלק ב' של בחינת הבגרות בהיסטוריה בחינוך הממלכתי־דתי, מכון הר־ברכה (כתיבה ועריכה).
הרץ, ת. ורותם, פ. (2014). מסורת ומהפכות: מסורת ומודרנה בתולדות העמים ובתולדות ישראל. ספר לימוד לחלק א' של בחינת הבגרות בהיסטוריה בחינוך הממלכתי־דתי, מכון הר־ברכה.
גלעדי, ד. והרץ, ת. (2016). השיבה לציון: עלייה, התיישבות ועצמאות. ספר לימוד לחלק ב' של בחינת הבגרות בהיסטוריה בחינוך הממלכתי־דתי, מכון הר־ברכה.

מאמרים:

Hertz, T. (2018). Wikishtetl: Commemorating Jewish Communities that Perished in the Holocaust through the Wikipedia Platform. Quest. Issues in Contemporary Jewish History. Journal of Fondazione CDEC, 13.
הרץ, ת. (2017). 'דשואן דשואן! (جُوعَان جُوعَان)': הקמת בית היתומים ציון־בלומנטל בירושלים בשלהי מלחמת העולם הראשונה. קתדרה 165. עמ' 181–204.
הרץ, ת. (2019). למשמעות סדר השבטים בספר דברי הימים. סיני קנב. עמ' קמט–קסד.
הרץ, ת. (2020). 'כי הוא סוד האדם': האישה במשנתו של ר' יצחק עראמה. מגדים נט. עמ' 64-47

פרט אקזוטי

מכורה לקפה וגלידה (פשוט שמים קצת או הרבה גלידה בקפה קר- נסו ותיווכחו)