ד״ר רותם שפירא

תחום המחקר: גיל הרך

מגורים: צור-יגאל

מקום העבודה: מכללת לוינסקי לחינוך, אוניברסיטת תל-אביב

תואר שלישי
אוניברסיטת תל-אביב 2015
קריאות חוזרות של ספר לילדי גן: השתנות, יציבות, מאפייני שיח אם-ילד וניבוי הבנה רגשית-חברתית של הילד
ניסיון

מרצה ומדריכה פדגוגית בתכנית לגיל הרך במכללת לוינסקי
מרצה בחוג לחינוך מיוחד וייעוץ חינוכי, אוניברסיטת תל-אביב
מרצה ומנחה בסדנאות, השתלמויות ותכניות הדרכה לגננות ולהורים במסגרות מגוונות

נושאי מחקר
  • קריאת ספרים לילדים
  • שיח ותיווך בין הורים לילדים, בין גננות לילדים, ושיח עמיתים
  • הבנה רגשית-חברתית: הבנת רגשות, אמפתיה והבנה חברתית
פרסומים

שפירא, ר' וארם, ד' (2009). הקשר בין קריאת ספרים לילדי גן לבין התפתחות השפה, ניצני האוריינות והאמפתיה שלהם. עולם קטן, 4, 123-134. 

שפירא, ר' וארם, ד' (2016). כישורים רגשיים וחברתיים של ילדי גן והקשרים בין שני סוגי הכישורים הללו. חוקרים @ גיל הרך, 4, 42-24.

פרסומים באנגלית
Aram, D., & Schapira, R. (2012). Parent-child shared book reading and socio-emotional development. Italian Journal of Family Education, 2, 55-66.
Schapira, R., & Aram, D. (in preparation). Repeated reading interaction and preschoolers' socio-emotional competence.
פרט אקזוטי

נשואה לירון, אימא לשני בנים. אוהבת לאפות ולרוץ