ד״ר ראויה חאיק

תחום המחקר: הוראת אנגלית כשפה זרה

מגורים: עיילבון

מקום העבודה: מכללת סכ‘נין, מכללה אקדמית להכשרת עובדי הוראה

תואר שלישי
אוניברסיטת אינדיאנה ארה״ב 2012
Using children's literature on gender, religious diversity, and minority issues as a springboard for critical reader responses in an Israeli-Arab EFL classroom
ניסיון

הוראת אנגלית והדרכת פרחי הוראה ומורי אנגלית

נושאי מחקר

אוריינות ביקורתית, מרחב לשוני, רב-תרבותיות

פרסומים באנגלית
Hayik, R. (2016). Pedagogies of democracy and decency in a religiously diverse society.
In P. R. Carr, P. L. Thomas, B. Porfilio, and J. Gorlewski, Democracy and Decency: What does Education have to Do with it?Charlotte, NC: Information Age Publishing.
Hayik, R. (2016). What does this story say about females: Challenging gender-biased texts in the English language classroom. Journal of Adolescent and Adult Literacy, 59(4), 409-419.
Hayik, R. (2015). Diverging from traditional paths: Reconstructing fairy tales in the EFL
Classroom. Diaspora, Indigenous, and Minority Education, 9(4), 221–236. Taylor & Francis Group. DOI: 10.1080/15595692.2015.1044084.
Hayik, R. (2015). Addressing religious diversity through children’s literature: An “English as a foreign language” classroom in Israel. International Journal of Multicultural Education, 17(2), 92-106.
Hayik, R. (2015). My critical literacy journey in a Middle-Eastern EFL classroom: Insights
and challenges. In B. Yoon & R. Sharif (eds), Critical literacy practice – applications of critical theory in diverse settings (pp. 95-109). New York, NY: Springer.
Hayik, R. (2013). How would a social activist promote critical literacy in the language
classroom? In C. Stillwell (Ed.), Language teaching insights from other fields (pp. 125-137). Alexandria, VA: TESOL Publications.
Hayik, R. (2012). Identity representations in visual texts. The International Journal of Research & Method in Education, 35(3), 293-309. Routledge, Tailor & Francis Group.
Hayik, R. (2011). Critical Visual Analysis of Multicultural Sketches. English Teaching: Practice and Critique, 10(1), 95-118.
פרט אקזוטי

אוהבת לטייל בעולם ולהכיר תרבויות חדשות