ד״ר עדית ליבנה

תחום המחקר: סוציולוגיה של החינוך, תהליכי ריבוד ואי-שוויון במערכת החינוך

מקום העבודה: המכללה האקדמית אחוה מכללת לוינסקי לחינוך

תואר שלישי
אוניברסיטת תל-אביב 2016
הסללה בין מסלולים ובתוכם: הסללה דה יורה והסללה דה פקטו בחינוך התיכון בישראל
ניסיון

מרצה לתואר ראשון ושני במכללה האקדמית אחוה ובמכללת לוינסקי לחינוך

נושאי מחקר
  • המבחנים הבין-לאומיים בחינוך
  • מערכת ההשכלה הגבוהה במבט משווה
  • הפרדה והסללה במערכת החינוך
פרסומים

יוגב, א', ליבנה, ע' ומקדוסי, ע' (2015). ההפרטה בהשכלה הגבוהה והשלכותיה על הרכב הסטודנטים: מי מצטרף לתכניות החוץ-תקציביות לתואר השני באוניברסיטה ומדוע? מגמותנ(1), 286-258.

ליבנה, ע', פזמוני-לוי, א' וארביב-אלישיב, ר' (2016). המכללות הטכנולוגיות הדו-שנתיות בישראל: הקמה, התפתחות ומאפייני הסטודנטים כיום. בתוך א' אדי-רקח וא' כהן (עורכים), דינמיות בהשכלה הגבוהה (עמ' 188-161). אוניברסיטת תל אביב.

ליבנה, ע' (2017). הסללה בתוך מסלול: הסללה דה פקטו במסלול העיוני בחינוך התיכוני בישראל. בתוך ר' ארביב-אלישיב, י' פניגר וי' שביט (עורכים), יש סיכוי לשינוי? תאוריה ומחקר עדכני על שוויון הזדמנויות בחינוך (עמ' 112-83). מכון מופ"ת.

פרסומים באנגלית

Ayalon, H., & Livneh, I. (2012). Curriculum implementation and gender differences in mathematical achievement: A comparative study. Social Science Research,42, 432-445.

Pizmony-Levy, O., Livneh, I., Arviv-Elysahiv, R. & Yogev, A. (2012). The development of tow-year technological colleges in Israel and its implications for stratification in higher education. International Perspectives on Education and Society,17, 183-212.

פרט אקזוטי

קוראת נלהבת של ספרות בלשית, במיוחד באנגלית.