ד״ר סאלח אבו-חמאד

תחום המחקר: לימוד ביולוגיה בגישה חוקרת: מיומניות, כלי הערכה ואקלים

מגורים: יישוב שגב שלום בנגב

מקום העבודה: המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי באר שבע המכללה האקדמית אחוה

תואר שלישי
אוניברסיטת בן-גוריון בנגב 2010
Voltage-dependent anion channel-1 modulates apoptotic cell death
ניסיון

מרצה ומדריך פדגוגי בתחום המדעים במכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי באר שבע
מרצה למדעים במכללה האקדמית אחוה

נושאי מחקר
  • מהי ההכשרה המתאימה שעל המורים לעבור כדי שיוכלו ללמד ביולוגיה בגישה חוקרת?
  • מהן המיומנויות שיש להעניק לתלמידים כדי שיוכלו ללמוד ביולוגיה בגישת המחקר?
  • מהם כלי ההערכה התקפים, המהימנים והנוחים לשימוש לצורך הערכת הישגיהם והתקדמותם של התלמידים בניסויים?
  • כיצד לימוד ביולוגיה בגישת המחקר משפר את האווירה והאקלים הכיתתי לגבי רצון התלמידים ללמוד ביולוגיה?
פרסומים באנגלית
Marcel F. Leyton-Jaimes*, Clara Benaim*, Salah Abu-Hamad*, Joy Kahn, Amos Guetta, Richard Bucala and Adrian Israelson. (2016). Endogenous macrophage migratiom inhibitory factor reduces the accumulation and toxicity of misfolded SOD1 in a mouse model of ALS. PNAS.
              *These authors contributed equally to this work.
Abu-Hamad, Salah, & Israelson, Adrian (2015). Macrophage migration inhibitory factor as a component of selective vulnerability of motor neurons in ALS. Rare Disease, 3(1), e1061164, 1-6.
Israelson, Adrian, Ditsworth, Dara, McAlonis-Downes, Melissa, Zoltzman, Guy, Abu-Hamad, Salah, Liang, Jason, Zhou, Huilin, Da Cruz, Sandrine, & Cleveland, Don W. (2015). Macrophage Migration Inhibitory Factor (MIF) as a Chaperone Inhibiting Accumulation of Misfolded SOD1. Neuron. 8;86 (1): 218-32.
Abu-Hamad, Salah, Arbel, Nir, Calo, Doron, Arzoine, Laetitia, Israelson, Adrian, Keinan, Nurit, Ben-Romano, Ronit, Friedman, Orr, & Shoshan-Barmatz, Varda (2009). The VDAC1 N-terminus is essential for apoptosis and its regulation by anti-apoptotic proteins. J. Cell Scie., 122(11), 1906-1916.
Abu-Hamad, Salah, Sivan, Sara, & Shoshan-Barmatz, Varda (2006). The expression level of the voltage-dependent anion channel 1 controls life and death of the cell. PNAS 103(15), 5787-5792.