ד״ר דנה שהם קוגלמס

תחום המחקר: חינוך מיוחד

מקום העבודה: המכללה האקדמית לחינוך על שם דוד ילין

תואר שלישי
אוניברסיטת בר-אילן 2012
קנאה, התקשרות ותיאורית המיינד אצל ילדים עם אוטיזם בתפקוד גבוה בהשוואה לילדים עם התפתחות תקינה
ניסיון

מורה וסגנית מנהלת בית ספר יסודי שבכל כיתותיו משולבים תלמידים עם צרכים מיוחדים
מרצה ומדריכה פדגוגית במסלול לחינוך מיוחד במכללה האקדמית לחינוך ע"ש דוד ילין (משנת 2000). מלמדת בקורסים מגוונים: אוטיזם, הפרעות קשב וריכוז והיפראקטיביות, מבוא ללקויות למידה והוראה דיאגנוסטית, קליניקה לפיתוח משחק דמיוני בקרב ילדים עם עיכוב התפתחותי, וכן בשני קורסים במסגרת לימודי ה-MA: הובלת מהלכי שילוב בחינוך הרגיל ומבט על לקויות והפרעות בלמידה
מדריכה פדגוגית בשלוש מסגרות עיקריות:

בני ברית: מוסד פנימייתי לילדים בעלי הפרעות התנהגות והפרעות רגשיות קשות
רכזת השילוב בחטיבה לגיל הצעיר של מכללת דוד ילין
בית ספר יפה נוף – בית ספר יסודי רגיל שבכל כיתותיו משולבים ילדים בעלי צרכים מיוחדים

נושאי מחקר
  • תחומים רגשיים וחברתיים בקרב מתבגרים לקויי למידה ובקרב ילדים צעירים עם אוטיזם בתפקוד גבוה
  • ההכשרה להוראה בכיתות משלבות

 

פרסומים באנגלית

Bauminger-Zvieli, N., & Shoham Kugelmass, D. (2013). Mother-stranger comparison of social attention    in jealousy context and attachment in HFASD and typical preschoolers. Journal of abnormal child psychology, 41(2), 253-264.

Kimhi, Y., Shoham Kugelmass, D., Agam Ben-Arzi, G., Ben Moshe, I., & Bauminger-Zeviely, N. (2014). Theory of mind and executive function in preschoolers with typical development versus intellectually able preschoolers with autism spectrum disorder. Journal of autism and developmental disorders,  44(9), 2341-2354.