ד״ר אסי קופרמן

תחום המחקר: פיתוח חשיבה טכנולוגית ולמידה בגיל הרך.רובוטיקה וחשיבה חישובית בגן הילדים.

מקום העבודה: מכללת לוינסקי לחינוך; אוניברסיטת תל-אביב, בית הספר לחינוך; גננת משרד החינוך ברמת-גן.

תואר שלישי
אוניברסיטת תל-אביב 2017
תפיסות ילדי החטיבה הצעירה את מהותם ותפקודם של התקנים בעלי התנהגות מסתגלת-רובוטים
ניסיון

משרד החינוך: גננת (מנהלת גן חובה), רוב השנים מנהלת גן משולב (בחלקן כגן ניסויי) ברמת-גן. בשנים האחרונות בתפקיד גננת משלימה.

אוניברסיטת תל-אביב: השתלמויות ב"מרכז אקדמי לפיתוח אישי ומקצועי בחינוך ובחברה"; עמיתת מחקר ב"מרכז לחינוך מדעי טכנולוגי"; עמיתת הוראה.

מכללת לוינסקי לחינוך: מרצה בתוכנית לחינוך בגיל הרך, בתוכנית לחינוך מיוחד, ובתואר שני לגיל הרך.

נושאי מחקר

טכנולוגיה ולמידה בהקשר של הגיל הרך (גני הילדים).

מאפייני החשיבה הטכנולוגית כחלק מהמאפיינים ההתפתחותיים בגיל הגן המאפשרים למידה קונסטרוקטיביסטית.

מחקר יישומי ליצירת אקלים חינוכי, כזה המעודד תהליכי פתרון בעיות, חקר, יצירתיות ולמידה שיתופית.

שילוב מיטבי של טכנולוגיות חכמות (תכנות רובוטים, אייפדים, מחשבים וכו') כחלק מהקוריקולום של גן הילדים; שימוש בממשקים חכמים כפלטפורמה לפיתוח חשיבה טכנולוגית.

התרומה של התנסות קונסטרוקשיניסטית בתהליכי תכנות ללמידת עמיתים, רכישת מיומנויות חברתיות ופיתוח לומד עצמאי – בקבוצות של ילדי גן.

תהליכי בנייה והרכבה(Low tech)  שיש בהם כדי לתרום לפיתוח החשיבה הטכנולוגית (לדוגמה, שימוש בלגו עם מכלולים מכאניים).

פרסומים

מיודוסר, ד' וקופרמן, א' (2014). העולם המלאכותי בגן הילדים. הד החינוךפח(40), 92-95.

פרסומים באנגלית

Mioduser, D., & Kuperman, A. (2020). Young Children’s representational structures of robots’ behaviors. Design and Technology Education: An International Journal25(2), 143–159.

Kuperman, A., & Mioduser, D. (2012). Kindergarten children’s perceptions of “anthropomorphic artifacts” with adaptive behavior. Interdisciplinary Journal of E-Learning and Learning Objects, special series of Chais Conference 2012 best papers8, 137–147.

Mioduser, D., Levi, S., Kuperman, A., & Rudolf, L. (2008). Design & Learning (D&L) in the kindergarten. In O. Dagan & D. Kuperman (Eds.), Pupils attitude towards technology, PATT 20.

פרסומים בכנסים

Kuperman, A., Aladjem, R., & Mioduser, D. (2020). The gradual construction of a constructionist kindergarten program. Constructionism 2020 International Conference, Dublin, Ireland – Cancelled due to Covid-19.

Kuperman, A., Aladjem, R., & Mioduser, D. (2018, June). Kindergarten programming goes mobile. PATT 36 International Conference on Design and Technology Education Research, Athlon, Ireland.

Aladjem, R., Kuperman, A., & Mioduser, D. (2017, June). Kindergarten programming goes mobile: Should the next years be about ubiquity? In Proceedings of the 2017 ACM Conference on IDC Interaction Design and Children(pp. 304–309).

Dagan O., Kuperman, A., & Mioduser, D. (2012). Technological thinking in the kindergarten training the teaching-team. PATT 26 International Conference on Design and Technology Education Research, Stockholm, Sweden.

Kuperman, A., Mioduser, D. (2012). Learning as design in the kindergarten. CONSTRUCTIONISM 2012 Conference, Athens, Greece.

Mioduser, D., & Kuperman, A. (2011). Kindergarten children’s perceptions and programming of artifacts with adaptive behaviour. Education for a Global Networked Society, EARLI, Exeter, United Kingdom.

Mioduser, D., & Kuperman, A. (2011). Kindergarten children’s perceptions and programming of artifacts with adaptive behaviour. In Stables, K., Benson, C., & de Vries, M. (Eds.), Perspectives on learning in design & technology education:Proceedings of PATT 25)pp. 294–301). London, UK.

פרט אקזוטי

אוהבת מאוד לבשל ואוהבת מאוד בעלי חיים.