תחום המחקר: הכשרת גננותחינוך לחיי קריירה בגןהתפתחות קריירה בקרב נשים ומיעוטים ובקרב סטודנטיות הלומדות את תחום הגיל הרך במכללות להכשרת מוריםחוויותיהן של מורות מתחילות בגיל הרך ובמעורבות ושיתוף של הורים בתהליכי חינוך במסגרות החינוכיות בגיל הרך
מקום העבודה: אקדמיית אלקאסמי
מרצה ומדריכה פדגוגית בחוג לגיל הרך
תפקידי ניהול שונים במכללה, וכיום דיקנית הפקולטה לחינוך
עמדות גננות כלפי חינוך לקריירה בגיל הרך ותפיסת מסוגלות מקצועית
גורמים המשפיעים על שאיפות הקריירה של צעירים ערבים בישראל
התפתחותן של מסוגלות אימהית ומסוגלות מקצועית בקרב סטודנטיות הלומדות את תחום הגיל הרך במכללות להכשרת מורים בחברה הערבית בישראל
חוויותיהן של מורות מתחילות מחנכות כיתות א' ו ב' בחברה הערבית בישראל
אבו-חוסין, ג', רוזנוולד, מ' וחבאיב, ה' )2008(. שיח אקדמי בין סטודנטיות במסלול לגיל הרך ממכללת אלקאסמי ומכללת סמינר הקיבוצים סביב תפקיד המורה/גננת בבית הספר/הגן בחברה רבת פערים חברתיים ותרבותיים. ג'אמעה, 12, 211–238.
חבאיב, ה' (2001). השפעת איכות המסגרת החינוכית על פתרון קונפליקטים בין ילדי הגן. ג'אמעה, 5, 255–273 (ערבית).
חבאיב, ה' (2009). מורה מצטיינת אך לא בבית ספרנו. הד הגן, א, 52–58.
חבאיב, ה' (2009). להיות מורה מתחילה בחברה הערבית בישראל. ירחון מכון מופ"ת, 38, 60–62.
חבאיב, ה' וגלי-צינמון, ר' (2014). הקשר בין עמדות גננות כלפי חינוך לקריירה בגיל הרך ותפיסת מסוגלות מקצועית. דוח מחקר. מכון מופ"ת.
Cinamon, R. G., Habayib, H., & Ziv, M. (2016). The conception of work and higher education among Israeli Arab women. International Journal of Educational Research,76, 129–140.https://doi.org/10.1016/j.ijer.2015.04.004
Habayib, H., & Cinamon, R. G. (2022). Preschool teachers’ attitudes toward career education: The role of cultural context and teaching self-efficacy. International Journal for Educational and Vocational Guidance, 6,123–140.
Lipshits-Braziler, Y., Habayib, H., & Cinamon, R. G. (2021). Factors affecting career aspirations of Israeli Arab young adults. Research report. Ministry of science and technology Israel.
אוהבת להיות בטבע