תחום המחקר: חינוך יהודי – הוראת המקרא ותרבות ישראל
מקום העבודה: המכללה האקדמית בית ברל, מרצה ומדריכה פדגוגית בחוג לחינוך מיוחד ובתוכנית לתואר שני בלקויות למידה מדריכה ארצית בפיקוח על הוראת העברית בקדם-יסודי וביסודי, המזכירות הפדגוגית, משרד החינוך
עבודה עם תלמידים לקויי למידה במגוון מסגרות
אבחון של תלמידים לקויי למידה
הדרכת סטודנטים באבחון של תלמידים לקויי למידה ובטיפול בהם
העברת השתלמויות מורים במגוון תחומים של טיפוח שפה ואוריינות
חברת ועדת היגוי להוראת עברית לתלמידים דו-לשוניים במשרד החינוך
שותפה בכתיבת תוכניות בחינוך הלשוני במשרד החינוך
עמדות, תפיסות ופרקטיקות הוראה של מורים המלמדים תלמידים ששפת הבית שלהם אינה עברית
תפקודי שפה ואוריינות בקרב תלמידים דו-לשוניים
קריאה וכתיבה בקרב תלמידים לקויי למידה
כתיב כמנגנון ללימוד עצמי
שחר-ימס, ד', משלי, ת' ופריאור, ע' (2022). יכולות שפתיות ואורייניות של תלמידים דו־לשוניים בישראל: סקירה מחקרית והשלכות חינוכיות. אוריינות ושפה, 9, 19-1.
Shahar-Yames, D. & Share, D. L. (2008). Spelling as a self-teaching mechanism in orthographic learning, Journal Research in Reading, 31, 22-39.
Shahar-Yames, D.& Prior, A. (2017). Reading development in upper elementary language minority readers of Hebrew: The specific challenge of fluency. Reading and Writing, 30(5), 1065-1087 .
Shahar-Yames, D., Eviatar, Z. & Prior, A. (2018). Separability of lexical and morphological knowledge: Evidence from language minority children. Frontiers in Psychology,9, 163 .
Shahar-Yames, D.& Prior, A. (2018). The challenge and the opportunity of lexical inferencing in language minority students. Reading and Writing,31(5), 1109-1132 .
משתתפת בפרויקט לניטור פרפרים