תחום המחקר: מרצה לשפה וספרות ערבית מודרניתחוקרת בתחום הספרות הערבית המודרנית, החינוך הרב-תרבותי והבלשנות החברתית
מקום העבודה: המכון האקדמי הערבי, מכללת בית ברל
מרצה לשפה וספרות ערבית – המכון האקדמי הערבי, מכללת בית ברל.
מדריכה פדגוגית בתחום הוראת השפה הערבית – המכון האקדמי הערבי, מכללת בית ברל.
רכזת לימודי היסוד בשפה ערבית – המכון האקדמי הערבי, מכללת בית ברל.
רכזת לימודי האוריינות האקדמית – המכון האקדמי הערבי, מכללת בית ברל
חינוך רב-תרבותי,
סוציולוגיה של הספרות,
ספרות ערבית מודרנית,
בלשנות חברתית
פרסומים שפיטים
חאג' יחיא, א' (2014). התמונה הפואטית בשירתם של מחמוד דרוויש ואמג'ד נאצר: מאפיינים והתפתחות. חיבור לשם קבלת תואר "דוקטור לפילוסופיה", רמת גן, אוניברסיטת בר אילן (ערבית).
חאג' יחיא, א' (2015). האוקסימורון בשירתו של מחמוד דרוויש. אל-חצ'אד, 5, 155-131 (ערבית).
חאג' יחיא, א' (2016). שירתו של אמג'ד נאצר: מאפיינים מרכזיים ושינויים פואטיים. אל-חצ'אד, 6, 134-108 (ערבית).
חאג' יחיא, א' (2017). כנפי החלום המעופפים אל ערי החזון הריאליסטי. אל-מג'מע, 11, 38-1 (ערבית).
חאג' יחיא, א' (2017). קריאה בספר "עלא האמש אל-תג'דיד ואל-תקליד". אל-חצ'אד, 7, 233-226 (ערבית).
חאג' יחיא, א' (2017). קריאה בספר "אל-כתאבה עבר אל-נועיה". אל-מג'מע, 12, 346-333 (ערבית).
חאג' יחיא, א' (2017). עיר האתמול והחלום: עולם העיר כפי שהוא משתקף בשירתו של מחמוד דרוויש. בתוך ס' מחאג'נה, ע' ענאבסה וא' יונס (עורכים), מחקרים ספרותיים והיסטוריים (עמ' 21-9). המכללה האקדמית בית ברל: המרכז לחקר השפה, החברה והתרבות הערבית (ערבית).
חאג' יחיא, א' (2018). הנרטיב והדרמה בשירה הערבית המודרנית: קריאה בפואמה "אל-באר אל-מהג'ורה" למשורר יוסף אל-ח'אל. אל-מג'מע, 13, 34-1 (ערבית).
חאג' יחיא, א' (2018). קריאה בספר "שעריית אל-נץ אל-סרדי". אל-חצ'אד, 8, 291-283 (ערבית).
התקבלו לפרסום
חאג' יחיא, א' (2020). סינדבד שמנסח את הניגודים ואת הסתירות שבחיים: האוקסימורון בשירתו של אמג'ד נאצר. אלמג'לה – כתב העת של האקדמיה ללשון ערבית (ערבית).
חאג' יחיא, א' (2020). הצד השני של המטבע: השתקפות דמותו של ה"אחר" בשירת מחמוד דרוויש. המזרח החדש.
פרסומים לא שפיטים
חאג' יחיא, א' (2015). המדריך להוראת השפה והספרות הערבית. טייבה.
חאג' יחיא, א' (2015). פואמת הפרוזה בשירה הערבית המודרנית. שד'א אל-כרמל, 3, 40-30.
חאג' יחיא, א' (2015). שיטות הוראה חדשניות באנית. אוחזר מתוך https://bit.ly/35f2How
חאג' יחיא, א' (2016). יום האישה הבין-לאומי. באנית. אוחזר מתוך https://bit.ly/2ydj3Sx
חאג' יחיא, א' (2017). השימוש במוזיקה כשיטת הוראה. באנית. אוחזר מתוך https://bit.ly/3f4Kr5J
חאג' יחיא, א (2017). אלימות כלפי מורים ומנהלים. באנית. אוחזר מתוך https://bit.ly/2YiEegU
חאג' יחיא, א' (2017). חינוך בלתי פורמאלי. באנית. אוחזר מתוך https://bit.ly/3cYqCLI
חאג' יחיא, א (2018). חשיבה חיובית. באנית. אוחזר מתוך https://bit.ly/3aN6UBg
חאג' יחיא, א' (2018). חוק הלאום והשפעתו על השפה הערבית. באנית. אוחזר מתוך https://bit.ly/2WcR2Cv
חאג' יחיא, א' (2018). אלימות נגד נשים. כל אל-ערב. אוחזר מתוך https://bit.ly/35hKuab
חאג' יחיא, א' (2019). כאשר בית הספר הופך ממקור לסיפוק ידע למרכז לפיתוח האישיות, כל אל-ערב. אוחזר מתוך https://bit.ly/35e1Q7N
חאג' יחיא, א (2019). הטכנולוגיה והשפה הערבית. כל אל-ערב. אוחזר מתוך https://bit.ly/2KKE89D
חאג' יחיא, א (2019). שירתו של אמג'ד נאצר: טקסט פתוח ורב זהויות. פסחה. אוחזר מתוך https://bit.ly/2xgpP9E
חאג' יחיא, א' (2019). "ג'יבת אל-ג'נמה" – טקסט מעורר שאלות. פסחה. אוחזר מתוך https://bit.ly/2y29K8d
התקבלו לפרסום
Haj Yahya, A. Between poetry and prose: An analytical reading in Amjad Nasser's collection of poems: Hayatun Ka Sardin Mutaqatti'. Journal of Oriental and African Studies.
Haj Yahya, A. Multiculturalism in children’s books included in Lantern library literary education program for Palestinian-Arab children in Israel. In A. Ashel, W. Jayussi, & E. Yunis (Eds.), Arab and Jewish childhood in Israel.
פעילה חברתית; משתתפת בפעילויות תרבותיות וחברתיות שמטרתן לקדם את האוכלוסייה הערבית בישראל