תחום המחקר: חיבור בין תחום החינוך לבין הפסיכולוגיה הפוליטית והחברתית
מגורים: מעלות-תרשיחא
מקום העבודה: המכללה האקדמית הערבית לחינוך חיפה, ראש החוג לחינוך
תואר שלישי
אוניברסיטת תל-אביב 2012
העברה בין דורית של הזיכרון הקולקטיבי של אירועי מלחמת 1948 בקרב פלסטינים אזרחי מדינת ישראל: השוואה בין העקורים והלא עקורים
ניסיון
יועצת חינוכית; מרצה ומדריכה פדגוגית
נושאי מחקר
- מדיניות מערכת החינוך הישראלית והשלכותיה על זהותם של תלמידים ומורים ערבים בישראל ועל הערכים שלהם
- רב-תרבותיות בבתי הספר, במכללות להכשרת מורים ובחברה
פרסומים
חדאד-טנוס, ל', נחאס, א' ושכטמן, צ' (1998). עמדות של תלמידים ערבים ויהודים כלפי חשיפה עצמית בקבוצה ייעוצית. היעוץ החינוכי, 7, 86-76.
נחאס, א' (2015). לספר את הזיכרון. בתוך א' לביא וא' ג'מאל (עורכים), הנכבה בזיכרון הלאומי של ישראל: קובץ מאמרים. אוניברסיטת תל-אביב: מרכז תמי שטינמץ למחקרי שלום – מכון וולטר ליבך לדו-קיום יהודי-ערבי.
פרסומים באנגלית
Peleg-Popko, O., Klingman, A., & Abu-hanna Nahhas, E. (2003). Cross-cultural and familial differences between Arab and Jewish adolescents in test anxiety. International Journal of Intercultural Relations, 27, 525-541.
Bar-Tal, D., & Nahhas, E. (2013). Foundations of culture of conflict. In S. Gonçalves & M. Carpenter (Eds.), Diversity, intercultural encounters, and education (pp. 91-112). New York: Routledge.
Nasie, M., Bar-Tal, D., Pliskin, R., Nahhas, E., & Halperin, E. (2014). Overcoming the barrier of narrative adherence in conflicts through awareness of the psychological bias of naïve realism. Personality and Social Psychology Bulletin, 40(11), 1543-1556.
Adelman, L., Leidner, B., Ünal, H., Nahhas, E., & Shnabel, N. (In press). A whole other story: Alternative narratives of intergroup conflict reduce competitive victimhood and intergroup hostility. Journal of Personality and Social Psychology.
פרט אקזוטי
חברת הנהלה בעדאלה – המרכז המשפטי לזכויות המיעוט הערבי בישראל; שופטת בכתב העת דארנא